Elvárások egy stresszmenedzsment programtól

Stresszes szituációkban a dolgozók többsége részesül, mégsem mindenki egyformán lesz depressziós ezektől, kap fejfájást vagy fordul az alkoholhoz. Miből erednek ezek a különbségek? A kiváltott hatások jó részben függnek attól, hogy ki mennyire tud alkalmazkodni ezekhez a stresszes helyzetekhez. Ezt az együttműködést a pszichológusok abban határozzák meg, hogy az illető mennyire jól tudja kezelni az olyan szituáció által támasztott igényeket (pl. sértés, megfélemlítés, kihívás), melyek meghaladják a jelenlegi valós vagy vélt erőforrásait. A stresszmenedzsment képzések részben arra helyezik a hangsúlyt, hogy növeljék az egyén együttműködési képességét, így csökkentve a stresszes helyzetek által okozott káros hatásokat. Ezeket a módszereket a szakma "problémaközpontú" vagy "érzelemközpontú" megközelítésre osztja. A problémaközpontú megközelítés magát a helyzetet próbálja megváltoztatni, míg az érzelemközpontú módszerek a helyzetek által az emberben kiváltott hatás megváltoztatását tűzik ki célul. Az ezen a honlapon bemutatott megközelítés mindkét típust magába foglalja.

Egy stresszmenedzsment tréningtől realisztikusan elvárt célok/eredmények a következők:

  • A munkaerő cserélődése csökken (az értékes alkalmazottak elvesztése és pótlása sok időt és pénzt emészt fel)
  • A betegnapok száma csökken, ezáltal csökken a vállalat egészségpénztári befizetéseinek összege
  • A munkamorál javul, a konfliktusok száma és az elégedetlenség csökken
  • A teljesítmény javul, kevesebb hiba és baleset történik

A Maharishi stresszmenedzsment program

Tudományos kutatások bizonyítják, hogy a Maharishi stresszmenedzsment maximálisan beváltja a fenti igényeket. A munkahelyi elvándorlás érzékelhetően csökken. A betegen töltött napok száma 50 százalékkal (!) csökken. A munkatársak egymáshoz és a vezetőkhöz fűződő kapcsolata kétszer olyan jóvá válik, mint előtte. A hibák és balesetek száma csökken, a termelékenység akár az eredeti kétszeresére is emelkedhet (80 százalékos bevezetettség mellett).

A különböző stresszmenedzsment tréningek főleg a relaxációra, a testgyakorlatokra, az egészséges étkezésre, a pozitív gondolkodásra és a tréningen való részvétel élményére alapoznak. Maharishi stresszmenedzsment megközelítéséből nézve mindezek csak rövid távú és tüneti megoldások: ha ezek mellett sem a munkahelyi szerveződés, sem az emberekben eddig felhalmozódott stressz nem csökken, nem valószínű, hogy hosszú távú hatásuk megmutatkozna. Maharishi stresszmenedzsment megközelítését alkalmazva növekszik a dolgozók intelligenciája, kreativitása, kommunikációs képessége, a munkaszervezés így külső beavatkozástól mentesen jobbá válik, tehát az elkerülhető stressz-tényezőket a vállalat a felszabaduló belső erőforrások kiaknázásával ki is küszöböli. Nem kell tehát attól tartani, hogy egy külső szakértő cég felforgatja a kialakult munkarendet és szervezeti felépítést, mert a szükséges változásokat maguk a felelős beosztásban lévők fogják felismerni és kezdeményezni.

Kapcsolatfelvétel

Amennyiben részletesebben szeretne tájékozódni stresszmenedzsment programunkról, kérjük, adja meg nevét, telefonszámát és/vagy e-mail címét, és munkatársunk felveszi önnel a kapcsolatot.

Név:

Beosztás:

Vezetékes telefon:

Mobil telefon:

E-mail cím:

Kérdések, megjegyzések:

Az űrlap jelenleg nem üzemel.
Telefonon kaphat felvilágosítást: 06-20-333-4444
Webmaster Tools - Builder Hertford - Builder Cheshire - Cam Belt Norwich - Bespoke Table Plans