Tárhely és webhoszting szolgáltatás

 Többet, jobban, olcsóbban

Köszöntjük a Silihost Informatikai Kutatás-fejlesztési Kft. egyik segéd-oldalán!

Ezeken a lapokon érdekes tudásanyagot teszünk közzé, mely ugyan nem közvetlenül kötődik a tárhely szolgáltatáshoz, de végső soron mindenkinek szüksége lehet rá, hiszen aki csak az Interneten honlapot készít, és webhoszting-ol, az legtöbbször forgalmat is szeretne hozni rá. Az alábbiakban olyan információkat közlünk, melyek segíthetnek, hogy hogyan érhet el kedvezőbb pozíciót az internetes keresőkben, illetve hogy hogyan érdemes a kapcsolatot tartania az ügyfeleivel, potenciális érdeklődőivel azért, hogy a maximális hasznot realizálhasson tárhelyének fenntartásából.

Tárhely, webhoszting

Ez az oldal a távoktatásunk részét képezi, és mint ilyen, nem egy szokványos hírlevél, ami csupán a cégünk és az érdeklődők közötti információ-áramlást szolgálja. Ez egy valódi képzés, valódi tapasztalatokon alapuló valódi tudás átadásával. Jogos a felmerülő kérdés, hogy ezt a valódi értéket képviselő tudást hogyan tudjuk ingyenesen biztosítani. Az Internet-marketing mára egy külön szakmává nőtte ki magát. Igaz, azon már túlvagyunk, hogy a szakértők féltve őriznék az optimalizáláshoz használt stratégiákat, az is biztos viszont, hogy az igazán hozzáértők nem szokták tálcán kínálni a hatékony megoldásokat. Mivégre adja hát egy tárhely (webhoszting) szolgáltatásra szakosodott cég tehát ingyen ezeket a trükköket?

Mint az az Ön számára is eddig bizonyára kiderült, a SILIHOST tárhely-szolgáltatással, domén-regisztrációval és az Internet-marketing célok megvalósításához szükséges háttér-támogatás biztosításával foglalkozik. Nem végzünk tehát pénzért honlapkészítést és -optimalizálást, hanem helyette megtanítjuk a felhasználóinkat, hogy maguk hogyan alakíthatják a marketingjüket úgy, hogy az maximálisan elősegítse online érvényesülésüket. A SILIHOST olyan hátteret kínál, melynek igénybevétele esetén az ügyfelek költséghatékonyan (sok esetben nagyon olcsón) világszínvonalú, megbízható szolgáltatásokra építkezhetnek: tárhely/webhoszting + domain + tudás. Emellett az ingyenes eszközöket is megmutatjuk, ahol vannak ilyenek. Azért nyújtjuk tehát ingyenesen e képzést, mert bízunk benne, hogy a bemutatott technikáknak a gyakorlatba való átültetésekor az olvasók az általunk ajánlott megvalósításokat választják, és így mindkét fél jól jár: Ön a drága szakemberek megfizetése helyett önmaga elérheti céljait, eközben pedig megismeri a SILIHOST által nyújtott hátteret, és lehet, hogy él majd néhány szolgáltatásunkkal.

Az Internet-marketing kapcsolata a tárhely-szolgáltatással

Általában a marketing célja termékek vagy szolgáltatások hatékony eljuttatása a vásárlókhoz. Csak hogy néhány példát említsünk, létezik a hagyományos levél alapú marketing, a telefon-marketing, a televíziós marketing, a többszintű marketing (MLM), vagy a szórólapozás, hogy a legegyszerűbbet se hagyjuk ki. Ezek mindegyike ugyanazt a célt szolgálja, azt, hogy az adott terméket a lehető legszélesebb körben, a lehető legkisebb költségen eljuttassa a célközönséghez. Az egyes marketing területek közötti legfőbb különbség az, hogy melyik milyen médiumot, információs csatornát használ. (Amíg ön olvas, például a tárhelyet, webhosztingot használja médiumként, plusz a domain regisztráció jön szóba.) A hagyományos levél alapú marketing a nyomtatott papírt, a telefon-marketing a telefonvonalat, a multilevel marketing az emberek egymás közötti kommunikációját használja médiumként, stb.

Ennek megfelelően Internet-marketingnek azt nevezzük, amikor a termékeit vagy szolgáltatásait egy cég az Internet mint médium segítségével kívánja népszerűsíteni. Ehhez a médiumhoz tartozik hozzá a tárhely, mint csatorna, azaz a webhoszting. Az Internet-marketing célja sem különbözhet más marketing tevékenységekétől: a lehető legkisebb költségen a lehető legnagyobb hasznot realizálni. Amennyiben marketing nélkül kívánunk értékesíteni az Interneten, az ahhoz lenne hasonlítható, mintha egy eldugott mellékutcában nyitnánk ékszerboltot, mindenféle reklám nélkül. Akik véletlenül odatévednek hozzánk, könnyen lehet, hogy nem is potenciális vásárlók. De a legvalószínűbb az, hogy senki sem tér be, hasonlóan, mint egy nem reklámozott tárhely-re; ez a webhoszting nem túl értékes.

Az Internet-marketing célja az, hogy megtaláljanak bennünket az Interneten a sok-sok tárhely és webhoszting útvesztőjében. Az Internet oly mértékben elvont, hogy a valóságos városok térbeliségéhez hasonlítható utcák sincsenek rajta. A véletlen megtalálás esélye tehát szinte nulla. Csak akkor szereznek tudomást rólunk, ha sok-sok hirdetőtáblát elhelyezünk. Megtehetjük ezt drága pénzért, mint a városok közterületein elhelyezett hirdetések esetén, vagy a sorstársakkal együttműködve akár ingyen, a kölcsönösen előnyös megoldások kiaknázásával. Rajtunk múlik, hogy mit és hogyan, de valamit tennünk kell, különben az internetes megjelenésbe, értsd: tárhely, domain regisztráció, webhoszting, fektetett sok idő és pénz mind elvész.

Az Internet médiumának van azonban egy behozhatatlan előnye a többi médiummal szemben: elterjedtségéhez képest rendkívül olcsón lehet megjelenni általa. Nem kifejezetten az olcsó tárhely miatt, hanem azért, mert a webhoszting még a legdrágább szolgáltatónál több domain regisztrációval együtt sem kerül annyiba, mint valamilyen offline megjelenés. Én a költséghatékonyságban az eddig vezető multilevel marketing elé helyezem, ami ugyancsak jó mutatókat hoz, viszont a többszintű hálózat a végső eladási árnak általában több mint a felét felemészti. Az Internet-marketing alkalmazásával az összes költség nem szokta meghaladni a 30-40%-ot, és ez is általában csak a partnerek ajánlói jutalékából és a bankkártya-használat díjából tevődik össze, persze a webhoszting és domain használatán felül.

Árak: tárhely, domain regisztráció

Az Internet-marketing ára tehát nem a magas rezsiben jelentkezik, mint például a hagyományos levél alapú marketingnél vagy a telemarketingnél. Az Internet-marketing ára az ügyre fordított időben, figyelemben és hozzáértésben van. Nem kétséges, hogy mint minden vállalkozásnál, itt is vannak rezsiköltségek, mint több domén regisztrációja, maga a tárhely vagy webhoszting szolgáltatás, de az említett figyelemmel és hozzáértéssel elérhető ezek minimalizálása, és az is, hogy a költségek túlnyomó többsége csak egyszeri befektetés legyen.

E képzésünk szemlélete az, hogy megfelelő figyelem ráfordításával bárki jól kitanulhatja az online piacot, viszont az alapvető ismeretek és a szükséges figyelem nélkül senki nem könyvelhet el tartós eredményeket. Még akkor sem, ha szakember segítségével alakítja ki eredendően a stratégiáját! Az Internet ugyanis a leggyorsabban változó média, és nemcsak a versenytársak fokozott megjelenése miatt, hanem azért is, mert a körülményei is állandóan változnak. Elég, ha arra gondolunk, milyen ütemben változnak az internetes keresők értékelési szempontjai! Hogyan tudja Ön ezeket követni a saját tárhely tartalmával? Ezzel nem bízhatja meg a webhoszting szolgáltatóját...

El kell oszlatnunk azt a tévhitet, hogy léteznek olyan "csodaszerek" az Internet-marketing világában, melyek egyszer s mindenkorra, minden különösebb figyelem nélkül megoldják a forgalomnövelés problémáját! Nem kétséges, hogy mindig vannak remek ötletek, remek stratégiák, tárhely-trükkök, webhoszting módszerek, melyek az adott körülmények között más módszerekkel kombinálva kiugró sikerhez vezetnek. Ebben a tanfolyamban is bemutatunk jó néhány ilyen ötletet, azokra koncentrálva, melyek remélhetőleg hosszú távon is megőrzik erejüket.

Milyen költségekre is számíthat az, aki belevág az Internet-marketingbe? Közismertek az Interneten való megjelenés általános költségei, mint a domain-regisztráció és a tárhely-bérlés (a tárhely-kapacitástól és az igényelt többletszolgáltatásoktól függően évi 10.000 Ft-os nagyságrend). A honlap elkészítése kis hozzáértéssel elvégezhető az ingyenes honlaptervezőkkel, egy professzionális megoldás amúgy elérheti a több százezer forintot is. Ha induló vállalkozásunk még nem igényel adatbázis-kapcsolatra épülő megoldásokat, akkor a webhosztinghoz általában teljesen elegendő egy ingyenesen elkészíthető honlap. Ingyen tárhely: nem erre gondoltunk, hanem különböző helyeken elérhető ingyenes megoldásokra. Azzal érdemes egyedivé tenni honlapunkat, hogy bekötünk olyan - ingyenes - tartalomszolgáltatásokat, melyek érdekesek vagy akár önmagukban is vonzók. Ilyen például a képeslapküldés, vagy mondjuk az, ha a látogatók, tagok egy térképen megjelölhetik, hol jártak a nagyvilágban. Számos ilyen ingyenes többletszolgáltatás hozzáférhető, melyekről szintén szó lesz tanfolyamunkon.

Kevésbé általános, ám annál fontosabb egy hatékony automatikus levelező rendszer bevezetése (tárhelyre telepített autoresponder), ez lehet egy egyszeri 10.000 Ft-os nagyságrend, vagy évi 4-5.000 Ft-os kiadás. Az automatikus levelező rendszer a saját önműködő ügynökünk az Interneten, mely akkor is dolgozik, amikor mi egész mással vagyunk elfoglalva. Csak egyszer kell megfelelően beállítani, és utána futószalagon hozza a megrendeléseket :)

Az átütő siker biztosítéka egy hatékony partnerprogram elindítása, aminek az üzemeltetési költsége évi 10.000 Ft-os nagyságrendű kiadás, vagy egy nagyon egyszerű nyilvántartás kijön már egy egyszeri 5.000 Ft-os befektetésből is, bár egyelőre csak angolul. Fontos, hogy mindennek megfelelően kell látszódnia a tárhely megfelelő oldalain. A webhoszting precíz megtervezése nélkül ez nem megy. Egy jól felállított partnerprogram kétszeres hasznot hoz: egyrészről ügynökeink sora hirdeti és értékesíti termékeinket, másrészről minden partnerünk honlapjáról aktív, jól működő linkek mutatnak a mi lapunkra - megalapozva jó helyezésünket a keresőkben.

Vegyünk még hozzá egy-két különleges programot, melyek hozzásegítenek egy előkelő Google-helyezéshez, egyenként 10-20.000 Ft értékben. Összesítsük az eddigieket: Marketing költségeink évi körülbelül 30.000 Ft-ra, és egy egyszeri nagyságrendileg 20.000 Ft-ra rúgnak (ebben nincs benne a tárhely vagy webhoszting és a domain regisztráció díja). Persze elkölthetjük ennek a sokszorosát is, például internetes hirdetések vásárlásával, de mi azt szeretnénk megtanítani Önnek, hogy kis befektetéssel hogyan érhet el nagy eredményeket.

Azaz ezekkel már tökéletesen megalapoztuk az Internet-marketing kampányunkat, van tárhely, van webhoszting, megvan a domain regisztráció, és csak egyetlen dolog hiányzik: a TUDÁS. Ennek az ára, ha szakemberhez fordulunk, könnyen elérheti a több százezer forintot is. Ezt most Ön kiválthatja a távoktatásunkon való aktív, ingyenes részvételével. Eredményes tanulást kívánunk Önnek!

 

 

• A tárhely-marketing különböző oldalai:

Webhoszting

• A webhoszting előfizetések maximális kiaknázása:

Domain regisztráció

• A tárhelyre látogatók bizalmának elnyerése:

Domén regisztráció

• Értéknövelő szolgáltatások és ajándékok a tárhelyen:

Tárhely ajánlások

• Megrendelés-ösztönző határidők:

Olcsó tárhely

• Forgalom díjazása szoftver-támogatással:

Webtárhely

Statikus webhoszting, 150 MB:

Statikus tárhely

Dinamikus webhoszting, 150 MB:

Dinamikus tárhely

 

A Silihost a sikeres tárhely és webhoszting záloga.