Domain regisztráció

 Többet, jobban, olcsóbban

Köszöntjük a Silihost Informatikai Kutatás-fejlesztési Kft. egyik tanfolyami oldalán!

Itt értékes tudásanyagot teszünk közzé, mely ugyan nem egyértelműen a tárhely szolgáltatásról szól, de átvitt értelemben mindenkinek szüksége van rá, aki csak az Interneten honlapot helyez el, és webhoszting-ol, az legtöbbször forgalmat is szeretne vezetni rá. A következőkben olyan információkat osztunk meg, melyek segítségével megtudja, hogyan érhet el kedvezőbb pozíciót az internetes Google keresőkben, illetve hogy hogyan érdemes a kapcsolatot tartania a potenciális érdeklődőivel, és nem utolsó sorban az ügyfeleivel, a célból, hogy a maximális hasznot hozza ki tárhelyének fenntartásából és megvásárolt domain nevéből.

Tárhely és domain

Vannak olyan honlapok, melyek eladnak, és vannak olyanok, ahol a látogatók olvasgatnak egy kicsit, majd továbbmennek, és soha sem térnek vissza. Ha már egyszer fizeti a domain regisztráció és a web tárhely szolgáltatás díját, Ön melyik felépítést szeretné fenntartani a saját tárhely lapjain?
Ezen első leckéknek a központi témája az, hogy hogyan kell eladásközpontú honlapot építeni. Azt a szemléletmódot szeretném itt átadni, ami a hatékony Internet-marketing alapja. Egy eladásközpontú honlap a tárhelyről azonnali megrendeléshez vezeti azokat, akik gyorsan határoznak, és visszatérő olvasókká teszi azokat, akik több mérlegelést igényelnek. Persze így igen fontos a domain regisztráció kérdése, hiszen nem mindegy, hogy a webhoszting mögött milyen domain van, mert erre kell emlékezzenek az érdeklődők.

Nagyon sokan abban a tévhitben élnek, hogy egy tárhely honlapja akkor tud sok pénzt hozni, ha szép, csicsás, érdekes, sok funkciót felsorakoztat, azaz professzionális. Pedig nagyon sokszor ennek az ellenkezője az igaz. Mármint az, hogy ezek a professzionális honlapok inkább viszik a pénzt (webhoszting, stb.), mint hozzák, ha nem felelnek meg az Internet-marketing alapvető szabályainak. Persze nem a tárhely szolgáltatás az, ami a pénzt igazán viszi (bár elegendő forgalom nélkül már ez a webhoszting költség is számottevő, különösen, ha nincs ingyen domain regisztráció), hanem a fejlesztés drága folyamata.

Hadd magyarázzam meg, miért van ez így. Egy sok funkcióval felszerelt, bonyolult honlap (általában) nem irányítja az olvasó figyelmét egyértelműen a legfontosabb dologra: a megrendelésre. Ha például a témához illeszkedő érdekes cikkeket olvasgathat a látogató, ha ügyes programok futnak a honlapon, akkor ezek könnyen annyira elfoglalják az olvasót, hogy nem jut már ideje arra, hogy komolyan mérlegelje a tárhely honlapján feltüntetett üzleti ajánlatot. No és ha egyszer elmegy, 99%-ban nem jön vissza többet egyhamar... Mivégre hát akkor a drága weblap-programozás, a webhoszting szolgáltatás és a különböző domain regisztráció, ha a látogatók túlnyomó többsége anélkül távozik, hogy az üzleti ajánlatot elölről-hátulról-oldalról megvizsgálná? Persze nem azt akarom ezzel mondani, hogy a tartalomnak és a funkcióknak nincs megfelelő szerepe, hanem azt, hogy ezeket az ÉRTÉKESÍTÉS szolgálatába kell állítani.

Mi az akkor, ami megfelelően szolgálja az értékesítést? Először is az üzleti ajánlat sokrétű, érdekes, lebilincselő, meggyőző bemutatása. Ez az, ami igazán fontos. Hiszen ennek az alapján dönthet úgy a látogató, hogy megrendel tőlünk valamit. Sokrétű: egy terméknek vagy szolgáltatásnak sok-sok olyan arca van, ami miatt az vonzó lehet egy vásárlónak, ezekre mind ki kell térni a tárhelyen. Érdekes: Hiábavaló próbálkozás egyszerű, hétköznapi dolgok felsorolásával hatékonyan értékesíteni bármit is. Már a domain regisztráció is valami érdekes dologra utaljon. Itt van a szerepe az egyedi tartalomnak, ettől lesz érdekes az, amit kínálunk. Lebilincselő: Ott kell tartanunk a látogató figyelmét, amíg minden szükséges aspektust el nem mondtunk neki. Fel kell csigáznunk az érdeklődését annyira, hogy eszébe se jusson abbahagyni az olvasást. Például rámutatni a bevezetés után arra, hogy milyen nagyszerű, egyedülálló ajánlatunk van a számára, de nem megmondani pontosan, hogy mi is az. Mondjuk többször utalni rá, hogy milyen kedvező áron kaphatja meg most ezt a dolgot, újabb és újabb oldalról megvilágítva, hogy milyen nagy üzletet kínálunk neki, és feszíteni-feszíteni az érdeklődését, míg minden vonatkozást meg nem tud. Persze nemcsak az árral lehet fenntartani a növekvő érdeklődést, mindenki megtalálhatja a saját technikáját erre. De a lebilincselés fontos, mert az értékesítés e fázisának az egyetlen fontos eleme az, hogy a webhoszting területünkre tévedt potenciális vásárlónak a döntéséhez kellő minden információt rövid idő alatt át tudjunk adni. Meggyőző: Mire végére érünk a bemutatásnak, az olvasót már meg kell győznünk arról, hogy neki is szüksége van a termékünkre. Ehhez minden lehetséges eszközt be kell vetnünk (főleg a domain regisztráció érdekességét) (és végigolvastatnunk): referenciákat, összehasonlításokat és más bizalomépítő technikákat, melyekről szó lesz a későbbiekben.

Remélem, így már világos, hogyan térítheti el a hathatós domain regisztráció ellenére egy bonyolult tárhely-struktúra a látogatót a vásárlástól. Pusztán azzal sok érdeklődőt veszíthetünk, ha nem olvassák el a webhoszting által közvetített referenciáinkat és a speciális ajánlatunkat, hiszen minden ilyen esetben hiányozni fog egy szem a meggyőzés láncolatából. Ha ezek a fontos részek külön menük alatt találhatók, sokan nem is fognak találkozni velük. Ha pedig az érdekességek vannak külön menükben, azok elvonhatják a figyelmet a lényegtől. Tehát érdemes minden fontosat egybegyúrni egy jól elkészített marketing anyaggá. Azaz lehet, hogy egy célirányos, egyoldalas domain több bevételt hoz, mint egy bonyolult, dinamikus webhoszting szolgáltatás alapú, drága megoldás.

Mindenáron megszerezni az email címet
Az értékesítés szempontjából akkor van valódi létjogosultsága egy komplex weboldalnak, komplex webhosztingnak, ha olyan üzletben tevékenykedünk, ahol a megrendelés nem történhet meg azonnal, hanem mindig valamilyen hosszadalmasabb folyamat előzi azt meg. Ilyenkor a tárhely legfőbb célja az kell legyen, hogy megszerezzük az érdeklődők email címét, hogy rendszeres email kapcsolatot alakíthassunk ki velük. Ezalatt - az email-marketing technikáinak alkalmazásával - fokozatosan kiépítjük a bizalmat, és vásárláshoz vezetjük az érdeklődőt. Tehát ha az üzletünk jellege nem engedi meg az azonnali megrendelést, akkor optimalizáljuk a tárhelyet az email címek megszerzésére. Ígérjünk vonzó dolgokat emailben: ingyenes tudást (tanfolyamot, e-könyvet stb.), ingyenes árajánlatot, kedvezményeket, valóban érdekes hírlevelet, adott esetben ingyenes szoftvereket, valami olyan dolgot, ami értékes a látogatói szemében, és aminek a megszerzéséért hajlandóak megadni az email címüket, és suggalja ezt a domain regisztráció is. Ez a második igazi kulcsa az értékesítésnek. (Az első az érdeklődés felmerülésekor az azonnali megrendelésez vezetés volt.)

Kombináljuk e két szerkezeti technikát
Lehetőleg "saját" email címekkel mindenképpen rendelkeznünk kell ahhoz, hogy legyen kinek kiküldenünk speciális ajánlatainkat. Előnyös tehát, ha az általános, sok érdekességet felvonultató honlapunkat és a regisztrációs domaint beállítjuk az email címek megszerzésére, és időről időre kiválasztunk egyedi termékeket, vagy kigondolunk egyedi ajánlatokat, melyekhez az első stratégiát alkalmazó, eladásra fókuszált honlapokkal feltöltött tárhelyet készítünk. Így folyamatosan gyűjteni tudjuk a webhoszting segítségével a potenciális érdeklődőket, és közben sok értékesítést végzünk a célirányos oldalak segítségével.

Kinek dolgozzanak az előugró ablakok?
A tapasztalatok szerint egy jól elkészített webhoszting popup ablak megtöbbszörözheti az internetes értékesítés mennyiségét. Ugyanis a felhasználók túlnyomó többsége nem tiltja le a tárhely popup ablakok megjelenését, azaz a domain regisztráció jobban révbe ér. Nem mindegy tehát, hogy kinek dolgoznak ezek az előugró ablakok.

Az ingyenes webhoszting és a hozzájuk kapcsolódó ingyen domain regisztráció szolgáltatás hátulütője az, hogy az értékes reklámfelületek megtartásával a szolgáltatók elvonják a legnagyobb értékesítési erőt a lap szerkesztőjétől. Arról nem is beszélve, hogy elég furcsán hat, ha valaki egy világra szóló terméket vagy üzleti lehetőséget kínál nekem, de nincsen évi néhány ezer forintja egy fizetett web tárhely szolgáltatásra, a vele járó ingyen domain regisztrációval… Ezen érvek súlya alatt azt javaslom, hogy ne az ingyen tárhely szolgáltatásokkal éljenek, továbbá, hogy mindenképpen aknázzák ki az előugró ablakok erejét. Használjanak például olyan popup ablakot, mely akkor jelenik meg, amikor az illető elhagyja a főablakunkat, és mely arra ösztönöz, hogy a látogató meghagyja az email címét. Az előugró ablakokkal tanfolyamunk egy külön leckéje foglalkozik majd, de addig is álljon itt egy rövid javascript, mely megvalósítja a fenti célt.

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
function popDemo() {
newWindow = window.open("http://www.sajatdomen.hu/feliratkozas.htm", 'popD','toolbar=no,menubar=no, resizable=no,scrollbars=no,status=no,location=no,width=370,height=220');
}
</SCRIPT>
<body leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0" bgcolor="#FFFFFF" onUnLoad="popDemo()">

A script használata: a SCRIPT részeket a html fájl <head> és </head> része közé kell beilleszteni, és a <body után elhelyezett onUnLoad="popDemo()" utasítás hívja meg az oldalról való kilépéskor a megadott http://www.sajatdomen.hu/feliratkozas.htm útvonalon található fájlt. Természetesen minden paramétert testre lehet szabni. Arról, hogy hogyan lehet vezérelni azt, hogy milyen feltételekkel jelenjen meg a tárhely popup ablakja (pl. hogy csak addig, amíg a látogató egyszer fel nem iratkozott a hírlevélre, stb.) a későbbi külön ezzel foglalkozó leckében lesz szó.





 

 

Kiemelt ajánlatunk:

Tárhely

 

Statikus webhoszting, 150 MB:

tárhely+domain

Dinamikus webhoszting, 150 MB:

Dinamikus tárhely

 

A Silihost a sikeres domain regisztráció és tárhely záloga.