WebtárhelyTöbbet, jobban, olcsóbban Köszöntjük a Silihost Informatikai Kutatás-fejlesztési Kft. egyik tanfolyami oldalán! Itt értékes tudásanyagot teszünk közzé, mely ugyan nem egyértelműen a tárhely szolgáltatásról szól, de átvitt értelemben mindenkinek szüksége van rá, aki csak az Interneten honlapot helyez el, és webhoszting-ol, az legtöbbször forgalmat is szeretne vezetni rá. A következőkben olyan információkat osztunk meg, melyek segítségével megtudja, hogyan érhet el kedvezőbb pozíciót az internetes Google keresőkben, illetve hogy hogyan érdemes a kapcsolatot tartania a potenciális érdeklődőivel, és nem utolsó sorban az ügyfeleivel, a célból, hogy a maximális hasznot hozza ki tárhelyének fenntartásából és megvásárolt domain névből. Tárhely és domain regisztrációWebtárhely forgalom díjazása szoftver-támogatással Egy tárhely tulajdonosának a legfontosabb érdeke az, hogy elegendően nagy számú forgalmat vonzzon a webtárhely honlapjára. Azaz, hogy minél szélesebb körben ismertté és látogatottá váljon a domain-je. Ennél már csak egy fontosabb dolga van, az, hogy olyan látogatókat szerezzen, akik potenciálisan a vásárlói vagy más módon az ügyfelei lehetnek. Ezeket az elveket nagyon jól támogatja az a megoldás, ha valamit kínálunk azoknak a tárhely-partnereinknek, akik látogatókat irányítanak hozzánk. Mit várunk el a partnereinktől? Azt, hogy a saját webtárhely oldalaikon elhelyezzenek olyan hivatkozásokat (linkeket), melyek a mi oldalainkra mutatnak. Mivel díjazni fogjuk ezt a tevékenységüket, ezért közvetlenül ők, a partnereink is érdekelve vannak abban, hogy a lehető legjobb helyre tegyék fel a webtárhely hirdetésünket. (Ez a webhoszting hirdetésünk lehet banner/reklámcsík, de lehet néhány szavas szöveg is.) Ezért nem valószínű, hogy hirdetéseink olyan sorsra jutnak, mint a legtöbb bannercsere esetén, amikor is az oldalak alján, eldugva jelennek meg reklámaink, és persze mi is ugyanide tesszük mások hirdetéseit, mert ugye a webhoszting lapnak a teteje az értékes felület... Mit adunk a tárhely partnereinknek ezért? Nos, a webtárhelyünkre irányított forgalom nagy érték számunkra, ezért megfelelően vonzó ajánlatot kell tegyünk azon partnereinknek, akik saját webhoszting forgalmuk egy részének feláldozásával hozzásegítenek minket a témánk iránt érdeklődő látogatókhoz. Adhatunk valami olyat, ami egyébként is a szolgáltatásunk körébe tartozik, ha elég vonzó, vásárolhatunk viszonteladói jogot valamihez, vagy készíthetünk magunk is értéket, mint ahogy azt az előző leckékben láthattuk. A lényeg az, hogy a célközönségünk számára visszautasíthatatlan legyen az ajánlatunk. Ez a mai lecke arról szól, hogy a tárhelyünkre mutató linkek értékét érdemes mérni azzal, hogy számon tartjuk, hány egyedi látogató érkezett az ajánló webtárhely partnerünktől. A cserébe ajánlott termék vagy szolgáltatás kigazdálkodásának feltételéül lehet szabni adott számú egyedi webhoszting látogató hozzánk való irányítását. Ez azt jelenti, hogy amikor egy partnerünktől mondjuk 1000 vagy 10000 látogató érkezik, akkor megadjuk neki az ígért jutalmat (pl. ingyenes domain regisztrációt, ha a tárhely üzletben gondolkodunk). Ez ösztönözni fogja a partnereinket arra, hogy olyan helyre helyezzék el a hivatkozásainkat vagy reklámunkat, ahol ténylegesen jó eséllyel kattintanak rá az ő látogatói. Ezekből lesznek ugyanis a mi látogatóink. Hogyan lehet mérni a tárhelyünkre érkező egyedi látogatók számát? Erre számos szoftveres lehetőség kínálkozik. Az Interneten nagy választékban elérhetők olyan szoftveres megoldások, melyek figyelik és nyomon követik azt, hogy egy adott webhoszting partner azonosító számával mikor mennyi átkattintás érkezett, bár ezek többsége angol nyelvű kezelő felülettel íródott. Az egyedi látogatók kérdése azért fontos, hogy adott időkorláton belüli több kattintás egy domain névről ne növelje érdemtelenül az ajánlottak számát. A Silihost Kft. ügyfélszolgálata is tud ajánlani megoldásokat, ha valaki szeretne ilyet megvalósítani. Ezen kívül lehet böngészni az adott webhoszting szolgáltató statisztikai programját is, csak ez általában nem ad éppen olyan összesítést, amit mi szeretnénk, és sokszor nem is nyilvános, azaz a partnereknek maguknak nincs betekintésük az elért eredményekbe. Ez pedig nagyon fontos, ugyanis a webtárhely partnereink akkor vannak ösztönözve a linkek fenntartásában, ha látják, hogy mit értek el eddig, és hogy mit kell még teljesíteniük. Ezt a tárhelyre telepített programok úgy szokták megoldani, hogy minden partner bejelentkezik a webhoszting felületen, és kap egy egyedi azonosítót, illetve megad egy jelszót is a későbbi belépéshez. Ha ezt az azonosítót használják a linkekben, akkor a program automatikusan elmenti az egyedi ajánlottak számát, és ez bármikor lekérdezhető a saját jelszavuk birtokában. Egy másik fajta webtárhely partnerprogram az, amikor nem a hozzánk irányított forgalom, hanem az üzleti eredmény után értékeljük az ajánlóinkat. Adott esetben ez vonzóbb lehet, hiszen itt készpénzt is ígérhetünk, azaz viszonteladónkká tehetjük a webhoszting partnereinket. Ezzel a partnerprogrammal a képzésünk egy későbbi szakaszában fogunk foglalkozni. Összefoglalás: A következő leckénkben elkezdjük az egyik legfontosabb
témánk taglalását, az email-marketinget: Hogyan varázsoljuk tárhely-használatunkat
jövedelmező vállalkozássá? Ezt a leckét a Tárhely gombra való kattintással
érheti el, majd utána tovább kell navigálnia.
|
Kiemelt ajánlatunk:
Statikus webhoszting, 150 MB:
Dinamikus webhoszting, 150 MB:
A Silihost a webtárhely és webhoszting (tárhely) záloga. |
||